Platforma program

Platforma program pentru dezvoltarea Bucureştiului

Prof. dr. Sorin Oprescu, Primarul General al Municipiului Bucureşti

“Înaintea unui nou moment electoral, mesajul meu pentru bucureșteni este acela de a avea încredere pentru că SE POATE. În ultimii 4 ani am demonstrat acest lucru. Cu voință, cu multă muncă, cu perseverență, fără scandal și preocupat numai de interesul bucureștenilor am demonstrat că lucrurile se pot mișca în direcția dorită. Investițiile pe care le-am făcut în pasaje rutiere, în parcări, în rețeaua de apă și de canalizare, în iluminatul public, în școli și spitale, în teatre sau în parcuri sunt de fapt investiții în calitatea vieții bucureștenilor.

Știu că sunt în continuare probleme de rezolvat, iar pentru eliminarea lor este nevoie de o abordare strategică și de o viziune integrată care să conțină soluții pe termen scurt, mediu și lung. Grație a ceea ce am făcut în ultimi ani, Bucureștiul are acum o viziune și un plan strategic de dezvoltare. Cu acestea vin acum în fața bucureștenilor.

De ce o Platformă program pentru Bucureşti? Pentru că acest oraş are nevoie de o administrare modernă, profesionistă, care să iasă din logica electorală fracţională. Acesta nu este Programul lui Sorin Oprescu, ci Programul oraşului, al Bucureştiului. Nu este un program electoral gândit pentru un mandat, ci este o strategie de dezvoltare unitară, dar şi sectorială, pe termen scurt, mediu şi lung.

Este pentru prima dată în istoria post-revoluționară a Bucureștiului când un primar sau un candidat pentru această funcție vine cu o astfel de strategie pe care își fundamentează deciziile și acțiunile. Practic, eu nu propun pentru București o serie de măsuri haotice, făcute pe genunchi, mai mult sau mai puțin realiste. Eu lansez un program structurat pe diverse domenii și fundamentat pe o strategie, pe o expertiză, pe politici urbane integrate. Numai așa se poate asigura o dezvoltare durabilă!

Vreau ca orașul să devină un motor de bunăstare pentru locuitorii săi și un model pentru întreaga Românie. Programul pentru București pe care îl lansez astăzi reprezintă nu un angajament, ci o garanție că acest lucru poate deveni realitate. ”

PLATFORMA PROGRAM PENTRU DEZVOLTREA BUCUREŞTIULUI – varianta scrisă

PLATFORMA PROGRAM PENTRU DEZVOLTREA BUCUREŞTIULUI în imagini

Unul dintre programele sectoriale prioritare ale Platformei pentru dezvoltarea Bucureştiului este PROGRAMUL PARCӐRI.

Cu toţii ştim că Bucureştiul are o problemă cu locurile de parcare. Acest lucru creează disconfort atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni. De aceea, am acordat o atenţie deosebită acestui subiect.

Am conceput primul sistem public de parcări moderne din Capitală, am creat proiecte, am găsit şi formula de finanţare (parteneriat public-privat) şi ne-am apucat de treaba. Este vorba despre STRATEGIA DE PARCARE, studiu realizat de experti internationali. Am avansat enorm față de acum patru ani, iar astăzi avem în diverse stadii de planificare şi execuție mai multe parcaje, care, în curând, vor împânzi oraşul.

Există mai multe tipuri de parcări:

Parcări subterane pentru zona centrală, unde spaţiul este limitat:
• Parcaj subteran Piaţa Universităţii: 420 locuri (PPP), finalizare – semestrul II 2012
• Parcaj subteran Piata Walter Mărăcineanu: 242 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2015
• Parcaj subteran Piaţa Alba Iulia: 1.200 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2015
• Parcaj subteran Piaţa Dorobanţi: 254 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2014
• Parcaj subteran Piaţa Edgar Quinet: 380 locuri (PPP), finalizare – semestrul II 2013
• Parcaj subteran Gara de Nord: 1.487 locuri (PPP), finalizare – semestrul I 2016
• Parcaj subteran Piaţa Charles de Gaulle: 603 locuri (PPP), finalizare – semestrul II 2014
• Parcaj subteran in zona Bibliotecii Naţionale – bd. Unirii: cca. 3.000 locuri, finalizare – semestrul I 2016
• Parcaje subterane în galeriile metroului: cca. 550 locuri, finalizare – semestrul I 2013

Parcări tip Park & Ride, care au drept scop descurajarea traficului în centrul oraşului:
Primele locaţii:
• Zona Aerogarii: 200 locuri, finalizare – semestrul I 2013
• Zona Iancului – Pantelimon: 250 locuri, finalizare – semestrul I 2014
• Zona Liviu Rebreanu: 220 locuri, finalizare – semestrul I 2014
• Zona IMGB: 220-250 locuri, finalizare – semestrul II 2013
• Zona Militari: 250 locuri, finalizare – semestrul I 2015

Parcări rezidenţiale, între blocuri:
• Perioade diferite, în funcţie de locaţii şi numărul lor, fiind structurate pe trei tipuri: de 130 de locuri, 300 de locuri şi 500 de locuri.
• Minimum 20 de parcari pana in 2015

Costul vieţii în Bucureşti este influenţat de calitatea serviciilor publice şi a utilităţilor. Investiţia în utilităţi mai bune (apă, canal, căldură, curăţenie, gaze, telecomunicaţii), precum şi servicii publice mai bune înseamnă bani mai puţini cheltuiţi de fiecare dintre noi. Înseamnă mai multă sănătate, înseamnă servicii de calitate, care converg spre un oraş civilizat.

Proiecte majore:
• Preluarea la bugetul PMB a datoriei principale a RADET Bucureşti şi anularea penalităţilor.
• Realizarea serviciului integrat (producţie, transport, distribuţie).
• Delegarea serviciului integrat unui operator care este obligat să facă investiţiile necesare, activele rămânând publice.

Factura lunară a bucureşteanului înseamna, însă, mult mai mult decât încălzirea pe timp de iarnă. Tocmai de aceea, Platforma program pentru dezvoltarea Bucureştiului include un plan integrat privind serviciile publice de tipul iluminatului public, salubritate, apă şi canal, telecomunicaţii şi transport.