Pasajul Pipera

 

Prof. dr. Sorin Oprescu, Primarul General al Municipiului Bucureşti, 30 aprilie 2012, cu ocazia inaugurării pasajului:

„Ȋncepând de acum se poate circula pe pasaj.

Ȋn primul rând vreau să le mulţumesc locuitorilor din zonă, care au avut răbdarea necesară să terminăm lucrările. Sunt mulţumit că am terminat, în condiţiile în care am avut parte de o iarnă grea, iar lucrările au fost întârziate din cauza vremii.

Sper ca beneficiile să se vadă imediat, mai ales că se estimează că pe aici vor trece peste 40.000 de autoturisme. Sper că nu vor mai exista ambuteiaje. Pasajul Pipera va fi monitorizat şi intră în managementul traficului, camerele fiind deja amplasate în intersectiile cu Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca.Pentru a-i proteja de zgomot pe cei care locuiesc în zonă, podul a fost dotat şi cu panouri fonoizolante. Vom monitoriza nivelul de poluare fonică, aşa cum am făcut şi la Pasajul Basarab”.

1. PERIOADA DE REALIZARE

octombrie 2010 – 30 aprilie 2012

2. CARACTERISTICI

Caracteristici tehnice:
• pasaj rutier (lungime 580m, lăţime rampă 160m, lăţime pasaj 14m);
• drum (lungime carosabil 672m, lăţime carosabil 21m, bretele adiacente pasajului 2x850m, lăţime bretele 5,5m);
• canalizare pluvială 1,2 km;
• iluminat public 1,65 km.

3. BENEFICII

➞ Descongestionarea traficului

Prin realizarea proiectului “supralargire sos. Pipera + pasaj denivelat” se decongestioneaza traficul din doua intersectii foarte aglomerate din zona, respectiv Barbu Vacarescu X Sos. Pipera si sos. Pipera X Calea Floreasca.

Efectele vor fi benefice pentru toata zona aferenta arterei Pipera si a Pasajului, prin cresterea fluentei de circulatie pe strazile Petricani, b-dul Dimitrie Pompei, b-dul Barbu Vacarescu, str. Av. Serbanescu, Calea Floreasca si sos. Fabrica de Glucoza.

➞ Reducerea timpilor de deplasare si a consumului de carburant pentru vehicule

Finalizarea acestei lucrari de infrastructura va influenta pozitiv in jur de 100.000 de vehicule zilnic, prin reducerea timpilor de deplasare in zona, dar si prin reducerea consumului de carburant.

Se estimeaza ca pasajul Pipera va fi tranzitat zilnic de cca. 40.000 de masini. Beneficiile acestui proiect se vor amplifica odata cu finalizarea lucrarilor la viitoarea autostrada A3, care se va lega de trama stradala din Bucuresti, in zona Petricani-str. Fabrica de Glucoza.