Pasajul Mihai Bravu

 

Începând cu 1 iunie a fost deschis circulației primul pod al pasajului Mihai Bravu, pe sensul Big Berceni-Văcărești, spre Mihai Bravu.

Sorin Oprescu, Primarul General al Capitalei, 1 iunie 2014:

Deschidem circulația pe primul pod al pasajului Mihai Bravu și lucrăm în ritm alert la cel de-al doilea pod. Sunt foarte mulțumit de cum s-a lucrat, începând din octombrie anul trecut. Avem speranța că spre sfârșitul acestui an și cel de-al doilea pod va fi finalizat, având în vedere că lucrăm pe perioada de vară, adică ne ajută și vremea. Mai mult, ne ajută și deschiderea primului fir, prin relaxarea traficului. Le mulțumesc locuitorilor din zonă pentru răbdare, iar celor care tranzitează Vacareștiul le promit că anul viitor vor uita de inconvenientele cauzate de lucrare“.

Prin finalizarea acestei lucrări, patru mari cartiere – Berceni-Olteniței, Balta Albă, Pantelimon și Colentina (deci) – vor fi legate între ele și vor avea legătură cu zona de Nord a orașului (Aeroport Otopeni, Valea Prahovei), dar vor avea și alternative față de inelul interior reprezentat de Mihai Bravu, Ștefan cel Mare. Pasajul va contribui la descongestionarea zonelor Brâncoveanu, Nițu Vasile, Bulevardul Berceni și fosta Macaralei. Peste 600.000 de locuitori din aceste cartiere vor beneficia de aceste lucrări, care vor duce implicit și la descongestionarea traficului în zona centrală.

Pasajul suprateran Mihai Bravu-Splaiul Unirii este compus din două poduri supraterane paralele. În ceea ce privește lucrările la cel de-al doilea pod, Primarul General a arătat că “deja au fost amplasați stâlpii în laterale în vederea realizării podului. La sfârșitul anului 2014, întregul pasaj va fi dat în folosință”.

 

VALOAREA INVESTIŢIEI

126 milioane lei, fără TVA.

BENEFICII

Necesitatea realizării pasajului a derivat din circulația din ce în ce mai dificilă în această zonă, cu blocaje frecvente. Pasajuș este realizat pe direcția inelului principal de circulație și rezolvă subtraversarea a două puncte esențiale a€“ Splaiul Unirii și Dâmbovița pe de-o parte, iar pe de altă parte, intersecția Mihai Bravu cu Calea Văcărești, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piața Sudului.

Obiectivul general al proiectului este de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizării unui pasaj rutier suprateran prin care sムse realizeze o legăturムrutierムmai rapidムîntre Șoseaua Mihai Bravu și Splaiul Unirii. Scopul proiectului esteƒ descongestionarea traficului din zona intersecției Șoseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Văcărești.

Proiectul presupune realizarea a două poduri supraterane paralele pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Șoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti), de câte 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens. Primul pod (Calea Văcărești-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod are o lungime de 687,70 m (Mihai Bravu-Calea Văcărești). Lățimea celor două poduri este de 7,80 m. Cele două pasaje rutiere vor supratraversa Splaiul Unirii/Râul Dâmbovița, precum și intersecția Prelungirea Șoselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreștilor.

Realizarea acestui proiect va rezolva problemele de circulație a patru mari cartiere din Capitală. Prin acest pasaj, cartierele Berceni-Oltenitei, Balta Alba, Pantelimon și Colentina vor fi legate între ele și vor avea legătură cu zona de nord a orașului, dar vor avea și alternative față de inelul interior de circulație reprezentat de Mihai Bravu și Ștefan cel Mare, fapt care va duce la decongestionarea circulației în zona centrală.

De asemenea, prin acest proiect se vor reconfigura intersecţiile tronsonului Inelului Principal de circulație cu Splaiul Unirii, precum și cu Calea Văcăreștilor, cu asigurarea realizării relaţiilor de stânga dintre cele două artere de circulaţie în condiţii de siguranţă si confort.

Pasajul Mihai Bravu rezolvă subtraversarea a două puncte esențiale – Splaiul Unirii și Dâmbovița pe de-o parte, iar pe de cealaltă parte, intersecția Mihai Bravu cu Calea Văcărești, realizând continuitatea traficului, în corelare cu viitorul pasajul subteran de la Piața Sudului.

Beneficiarii direcţi ai viitorului pasaj vor fi aproximativ 650.000 de oameni şi 450.000 de maşini care, în fiecare seară, se retrag acasă din zona de nord a Capitalei.

STADIUL LUCRĂRILOR

Lucrările la pasajul suprateran au început în ianuarie 2011, în urma unui contract atribuit firmei Romstrade. În decembrie 2012 s-a reziliat contractul cu firma Romstrade, căreia i s-au plătit 30 milioane din 126 milioane lei. De la momentul rezilierii contractului și până la momentul atribuirii noului contract pentru continuarea și finalizarea lucrărilor, Primăria Municipiului București a efectuat expertize tehnice și financiare pentru lucrările realizate de vechiul constructor, stabilindu-se totodată cantitățile de lucrări rămase de executat în condiții de garanție, siguranță și eficientă.

Primăria Capitalei a atribuit în luna august, prin licitaţie restrânsă accelerată, asocierii italiene Astaldi Spa – Astalrom SA contractul pentru finalizarea lucrărilor la pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, în valoare de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA. Acesta are ca termen de finalizare de maximum 15 luni de la data începerii lucrărilor, respectiv decembrie 2014, pentru ambele pasaje.

 

 Stadiul lucrărilor în iunie 2014:

Primul pod a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces.

La cel de-al doilea se lucrează. Din totalul de 11 pile sunt finalizate 3 și se lucrează la alte 3 pile.

Culeea (infrastructura care se executムla capătul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a susține calea de acces pe pod) dinspre Mihai Bravu, care face legătura între rampă și pod este terminată și se lucrează la cea dinspre Văcărești.

Coloanele forate sunt executate în proporție de 90%. Podul metalic este în lucru, fiind realizat în proporție de 60%, și sunt finalizate o parte din grinzile din beton precomprimat ce urmează a fi montate pe viaductele de acces.

Inaugurarea primului pod al Pasajului Mihai Bravu

Simulare video Pasaj Mihai Bravu