Parcarea de la Universitate

 

Prof. dr. Sorin Oprescu, Primarul General al Municipiului Bucureşti:

“Parcarea de la Universitate este prima parcare subterană care se construiește în ultimii 22 de ani și reprezintă debutul real al sistemului public de parcări moderne din Capitală.  Are 425 de locuri, este situată chiar în inima Capitalei și nu s-a realizat din bani publici, ci prin parteneriat public-privat. Mai mult decȃt atȃat, Primaria va primi o redevenţă anuală, care intră în bugetul local. Le mulţumesc reprezentanţilor Interparking pentru această colaborare de succes. Îi asigur de întreaga mea deschidere pentru proiecte viitoare.”

 

PERIOADA DE REALIZARE

Lucrările pentru construcţia parcării au început în aprilie 2011.
Contractul de execuţie a expirat în noiembrie 2012.

 

DETALII TEHNICE

 

CAPACITATE:

425 de locuri de parcare și 21 de locuri pentru motociclete.

ACCES:

• 2 intrări – str. Academiei și str. Toma Caragiu;
• 1 ieșire – bdul I.C. Brătianu (spre Piaţa Universităţii, Muzeul de Istorie al Bucureștiului);
• Toate rampele sunt prevăzute cu un sistem de degivrare automat;
• Accesul pietonal se realizează pe scări pe trotuarele rampelor din str. Academiei și b-dul I.C. Brătianu.
• Prin str. Toma Caragiu se poate ajunge la parcarea subterană atȃt cu liftul, cȃt și pe scări.

SISTEMUL DE PLATA:

• Sunt prevăzute 4 automate de plată,monitorizate, ce permit plata cash sau cu carduri bancare.

TARIFUL:

• Promoţie: în primele 2 săptămȃni, parcarea va fi gratuită;
• În luna următoare perioadei de promoţie, primele două ore vor fi gratuite.

Tariful în intervalul 20.00 – 06.00 este de 1 RON/oră
Tariful în intervalul 06.00-20,00 este de 2,5 RON/oră
Tariful în weekend este de 1 RON/oră

• Abonamente:

Abonaţi 24 h autoturism – 499 RON/luna
Abonaţi 24 h motocicletă – 199 RON/luna
Abonaţi 10 h flexibil pe zi – 349 RON/luna
Abonaţi 10 h flexibil noapte- 149 RON/luna

ALTE DOTARI:

• Parcarea are un dispecerat cu o prezenţă permanentă, dotat cu un sistem centralizat și de comandă a întregului sistem de instalaţii și monitorizare. În dispeceratul parcării (centrul de comandă al parcării) sunt centralizate toate sistemele de monitorizare și alarmare, cu care este dotată parcarea (detecţie incendiu, alarmare depășirea concentraţiei de gaz CO, alarmare efracţie, sistem supraveghere circuit închis, sistem management auto etc.);
• La fiecare intrare în parcare va fi indicat numărul de locuri disponibile pe fiecare nivel, astfel încȃt conducătorul auto să se poată orienta din timp;
• Pentru reducerea consumului nejustificat de energie, precum și pentru economisirea resurselor, iluminatul parcării se realizează în stadii, prin detectori de prezenţă ce activează sistemele de iluminat;
• Un grup electrogen asigură funcţionarea normală a parcării, în cazul unei discontinuităţi în furnizarea curentului electric;
• La nivelul -3 este prevăzut un adăpost de apărare civilă;
• Prize pentru autovehiculele electrice;
• Locuri speciale pentru persoanele cu handicap, situate în apropierea liftului;
• Parcarea deţine un sistem de colectare a apelor accidentale, într-un sistem centralizat. Descărcarea acestora în sistemul de canalizare al municipiului se face doar după tratarea apelor în sisteme de separatoare de hidrocarburi;
• In primăvara anului viitor, parcarea va avea și o spălătorie auto, ce va fi situată la Subsolul -1. Apele rezultate din acest proces, înainte de deversarea lor în sistemul de canalizare, vor fi tratate.

PROTEJAREA CLADIRILOR INVECINATE:

• Proiectarea și construcţia acestui obiectiv s-a realizat ţinȃnd cont, în primul rȃnd, de clădirile învecinate, cu o însemnatate mare pentru București;
• Astfel, înaintea începerii construcţiei s-au instalat sisteme de monitorizare continuă a clădirilor învecinate, pe toată perioada construcţiei și pentru încă 2 ani de la finalizarea parcării.

AMENAJAREA EXTERIOARA:

• Între piaţă și clădirile învecinate au fost plantaţi mesteceni și stejari roșii;
• La amenajarea pieţei s-a utilizat, pe lȃngă betonul alb, piatra cubică recuperată de la b-dul Aviatorilor;
• Pe cubul de sticlă al casei liftului au fost inscripţionate date istorice și imagini relevante pentru Piaţa Universităţii;
• Piaţa nou amenajată va reprezenta (timp de 2 luni pe an) un spaţiu expoziţional în aer liber;
• Acest spaţiu se va numi „CONTRAST” și va fi dedicat, timp de 2 luni, artei contemporane. În acest interval, operatori culturali, artiști independenţi sau grupuri de artiști vor fi invitaţi să prezinte publicului sculpturi, instalaţii, grafică sau orice alt tip de artă vizuală alături de vechile statui.
• S-au montat 25 de stȃlpi de iluminat, iar statuile sunt puse în valoare de sisteme de iluminat arhitectural (proiectoare);
• Locul unde se află ruinele bisericii Sfȃntul Sava a fost marcat din turnarea betonului alb.

Prin realizarea proiectului pentru reamenajarea Pieţei Universităţii s-a urmărit crearea unui spaţiu pietonal asemănător celui care exista aici în perioada interbelica. În Piaţa nou creată s-a utilizat, pe lȃngă betonul alb, piatra cubică recuperată de la b-dul Aviatorilor, iar pe cubul de sticlă al casei liftului au fost inscripţionate date istorice și imagini relevante pentru Piaţa Universităţii. Timp de 2 luni pe an (mai și iunie), în spaţiul nou creat se vor organiza expoziţii în aer liber, dedicate artei contemporane. În acest interval, artiști independenţi sau grupuri de artiști vor fi invitaţi să prezinte publicului sculpturi, instalaţii, grafică sau orice alt tip de artă vizuală alături de vechile statui.

Prof. dr. Sorin Oprescu, Primarul General al Municipiului Bucureşti:

Următoarea parcare din zona centrală a Capitalei va fi parcarea subterană de la Edgar Quinet, cu o capacitate de aproximativ 320 de locuri, care se va realiza tot în parteneriat public-privat. Lucrările vor începe anul viitor.

Parcarea Edgar Quinet va fi interconectată cu parcarea subterană, deja existentă de la Intercontinental, care are circa 1.000 de locuri. Aceasta a fost achiziţionată de curȃnd de același partener și va intra în reabilitare totală, urmȃnd să facă parte din reţeaua de parcări publice ale orașului.

Luȃnd în calcul, deci, parcarea de la Universitate, parcarea de la Intercontinental și pe cea de la Edgar Quinet, în următoarea perioadă de timp, în zona Universităţii, șoferii vor avea la dispoziţie circa 1750 de locuri în parcări publice, la standarde occidentale.”